בשיא השיעור: הכרעת הרב שטרנבוך ליום פורים בבית שמש | צפו

    נתי קאליש No Comments on בשיא השיעור: הכרעת הרב שטרנבוך ליום פורים בבית שמש | צפו

    במהלך השיעור בישיבתו ברמת בית שמש חזר הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א על הכרעתו הנחרצת בהוראה הנחרצת לתושבי רמת בית שמש ד' לחגוג את פורים בי"ד ולא בט"ו | למעלה משלושים מחשובי הרבנים בבית שמש הצטרפו להוראתו של מרן פוסק הדור | צפו בשיעור

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הסערה ההלכתית ברחבי עולם התורה על זמן קריאת מגילה ברמת בית שמש ד', ולאחר שהגאון רבי משה בראנסדופר הכריז כי זמן הקריאה ברמת בית שמש ד' הוא בט"ו, מפרסמים רוב גדולי התורה וההוראה בארץ יחד עם כלל רבני העיר בית שמש, כי אין לציית להוראה המחודשת לקרוא בט"ו, וכי זמן קריאת מגילה ברמת בית שמש ד' הוא רק בי"ד ולא בט"ו.

    במכתב תשובה ארוך המתפרס על פני כמה עמודים, פורס זקן פוסקי הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א את צדדי הנידון ההלכתי מהו זמן פורים השנה ברמת בית שמש ד', ולאחר משא ומתן נרחב בהלכה ובמציאות, הוא קובע להלכה כי גם השנה ינהגו פורים ברמת בית שמש ד' בי"ד ולא בט"ו.

    במהלך ה"שיעור כללי" שמסר אתמול בישיבתו, הסביר את צדדי הנידון ונימק בחמשה טעמים מדוע זמן הפורים ברמת בית שמש ד' הוא בי"ד ולא בט"ו.

    בסוף המכתב הוסיף הרב שטרנבוך הוראה מיוחדת על קיום מצוות "חייב איניש לבסומי" השנה, "עד דלא ידע ולא עד בכלל שלא להעלים עין ממצב אחינו שבאוקראינה" אמר הרב.

    מכתבם של רבני בית שמש:

     

     



    0 תגובות